Friday 20 June 2014

7- Luangkan masa meningkatkan kemahiran anda




SAMBUNGAN..... Tips yang ke-7 Tingkatkan kemahiran diri

  • Apabila terdapat 2 orang pemuda sedang berlumba memotong pokok, siapakah yang menyiapkannya paling cepat? Pemuda yang menggunakan kapak paling tajam di dunia ataupun pemuda yang menggunakan kapak paling tumpul di dunia?
  • Mudah menjawabnya bukan? Meningkatkan kemahiran anda bermaksud anda perlu berlatih meningkatkan kebolehan anda mempelajari sesuatu dengan cepat. Latih kebolehan menghafal dan pembacaan pantas. Latih juga kepakaran anda dalam subjek tertentu seperti Matematik supaya anda dapat menyiapkan soalan-soalan Matematik dengan lebih pantas. Kepantasan adalah sesuatu yang begitu berharga pada masa kini. Ini adalah kerana kepantasan berkaitan dengan masa dan masa adalah sesuatu yang paling bernilai pada masa kini.
  • Jadi, fikirkan apakah kemahiran ataupun pengetahuan lain yang perlu ada supaya dapat menjadi seorang pelajar yang cemerlang dan seterusnya menjadi seorang yang berjaya dalam hidup.

ALHAMDULILLAH... BERAKHIR SUDAH TIPS PETUA PENGURUSAN MASA...
Moga kita sama-sama dapat menjaga MASA HIDUP yang ada ini dengan sebaiknya. Masa lapang yang diberikan Allah adalah antara nikmat Allah kepada umatNya.
 INGATLAH 5 PERKARA SEBEUM DATANGNYA 5 PERKARA YANG LAINNYA.....

No comments:

Post a Comment